4 dingen die je moet bespreken in een review

boozyshop bestelling producten

Zelf volg ik enorm veel blogs en lees daarom ook veel reviews. Dat vind ik zeker handig en zoek zelf ook reviews op over producten die ik wil gaan aanschaffen. Zelf vind ik dat logisch en ik vind het ook fijn dat er precies de informatie in staat die ik zoek. Bijvoorbeeld of het product de belofte echt waar maakt of dat de gadget echt zo fijn is met bepaalde features. Dat is voor mij eigenlijk een van de dingen die wat mij betreft absoluut in een review zouden moeten staan. Zo zijn er natuurlijk nog meer dingen en een aantal daarvan ga ik je vertellen. Dat klinkt heel belerend, maar zo bedoel ik het niet 😉 het is meer een tip zeg maar. Gewoon iets wat ik persoonlijk in een review zoek.

Linken naar het product(en) zelf

Als ik een review op zoek dan wil ik weten waar ik de desbetreffende producten kan aanschaffen als ik dat wil. Als je bijvoorbeeld mascara X reviewt, zet er dan een link bij waar je het product kunt aanschaffen. Het liefst natuurlijk een directe link naar het product zelf. Als het een webshop is die ook aan affiliate marketing doet, dan kun je er zelfs nog voor kiezen om een affiliate link te gebruiken. Dat is tevens ook weer een van de manier om geld te verdienen met je blog. Maar een link naar de bepaalde categorie in de webshop of op de website is wel echt noodzakelijk. Op die manier vinden mensen het product gewoon erg snel.

Voldoet het product aan de eisen die het beloofd?

Je kent het wel, producten die van alles beloven. Zelf vind ik het altijd fijn om in een review te lezen of het product de beloftes ook waarmaakt. Heeft die betreffende iPhone 7 plus nu echt zo’n goede batterijduur? Wat ervaar jij? Of de nieuwe mascara die je hebt gekocht die beloofd je wimpers voller en langer te maken en niet te vergeten, het dramatische volume. Alle wimpers zijn anders, maar je kunt er best iets uithalen of het wel of niet de beloftes nakomt. Er zijn tal van producten die ik als voorbeeld kan noemen, maar ik ga er vanuit dat je snapt wat ik bedoel 😉

Jouw eigen mening en conclusie

Niets is daarbij belangrijker dan een conclusie en eigen mening van degene die het product(en) heeft getest. Iedereen heeft een eigen mening en als je verschillende reviews leest over een bepaald product, kun je daar wel een beetje een conclusie uittrekken. Als een iemand het product niets vind en 4 anderen vind het product wel fijn en aan de eisen voldoen, kun je daarop een beetje een idee baseren. Er zit altijd een kern van waarheid in en ik raad ook aan om meerdere reviews te lezen voor je een product koopt. Gewoon om verschillende meningen te lezen 🙂 Lijkt me trouwens logisch, haha. Dus; zet áltijd jouw mening en jouw conclusie in de review die je hebt geschreven.

Voldoende informatie over ingrediënten, info en verkrijgbaarheid

Eerst (leest in mijn eerste blogjaren) wilde ik dit nog wel eens vergeten, maar het is zó belangrijk vind ik. Zo schreef ik eens over een product, maar had er niets bijgezet over de ingrediënten. Een lezer gaf aan bij de reacties het product aan te willen schaffen, maar alleen als er een bepaald ingrediënt niet inzat, omdat ze daar allergisch voor was. Juist daarom is het al belangrijk. Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor nikkel en vind het ook fijn om te weten of ergens wel of geen nikkel inzit voor ik het aanschaf. En zo zijn er nog tal van allergieën die vaak voorkomen. Vergeet ook de inhoud van het product niet, de prijs en de verkrijgbaarheid. En wat ik al zei; als het mogelijk is direct linken naar het betreffende product op die website of webshop.

Lees ook:
5x marmeren achtergrond voor fotografie
Betaald worden voor een product review?
7x affiliate links, de belangrijkste dingen + extra tip!
Dit zijn de voorwaarden voor een samenwerking!

Wat vind jij het belangrijkste bij een review?
Volg:
Avatar for Mariska
Mariska

Leuk dat je het artikel hebt gelezen! Ik ben catmom van Snowy, Vriendje en Billy en bloggen is het leukste om te doen. Daarnaast ben ik tekstschrijver, content creator en virtual assistent.

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook