You are here: Home » Media, internet en tv » Bloggers zijn schooiers voor gratis producten en reizen?

Bloggers zijn schooiers voor gratis producten en reizen?

bloggers zijn schooiers

Door dit artikel van Cynthia kwam ik op het idee om hier eens over te schrijven en mijn mening hierover te delen. Of bloggers schooiers zijn omdat ze vragen om gratis producten in ruil voor online exposure. Het lijkt tegenwoordig wel een heel ding te zijn, net als de reclamecode comissie, betaalt krijgen voor artikelen en Google Adsense. Het lijkt op sommige momenten het internet wel te regeren en de blogwereld er niet leuker op te maken. Neem dan ook nog eens de nare reacties die je om je oren geslingerd krijgt en je zou bijna de stekker uit je blog trekken. Niet dat ik dat ooit zou doen (nare reacties of de stekker uit mijn blog trekken), maar ik wilde wel mijn duidelijke mening hierover geven.

Foto: Shutterstock

Even over het artikel van Cynthia

Even een samenvatting van het artikel. Het ging om een reis trolley die Cynthia uiteindelijk gratis had gekregen. Onderin het artikel stond ook duidelijk dat ze het gekregen had, maar omdat er een zin in stond met iets als ‘ik was op internet aan het kijken en kwam dit tegen’, werd het vuurtje opgelaaid. Althans, sommige mensen begonnen ineens te haten. Persoonlijk vind ik Cynthia altijd heel transparant en geloof ik haar met wat zij zegt. Op het artikel kwamen heel veel reacties (ook veel nare) en Cynthia reageerde op een gegeven moment op een van die reacties. Het kwam er op neer dat zij die reis trolley op internet had gevonden, hem graag wilde hebben en haar management contact op heeft laten nemen met dat bedrijf/merk voor een samenwerking zodat ze hem dus gratis kreeg in ruil voor online exposure. Mensen vonden haar een schooier en nog meer van dat soort nare termen. Is dat niet gewoon jaloezie, vraag ik me dan af? Jaloezie omdat zij het wel voor elkaar krijgt dingen gratis voor elkaar te krijgen omdat zij bekend is en haar naam echt een merk is geworden door haar blog.

Wat vind ik ervan?

Eerlijk gezegd schrok ik wel van de reactie. Oké, het had wat duidelijker bovenaan mogen staan dat ze het heeft ontvangen. Ik kies daar persoonlijk voor, om het onder mijn titel te zetten, dan is het maar duidelijk. Goed, bij Cynthia dus niet en zelf kan ze dat niet zomaar veranderen. Ik denk dus dat het veelal wel jaloezie is van mensen. Bedoel, als diegene die zo liepen te haten in de positie van Cynthia zaten en ook dit voor elkaar zouden krijgen, zouden ze het dan laten lopen omdat ze bang zijn voor reacties van anderen? Of omdat anderen dat niet voor elkaar krijgen? Als jij als blogger ergens gratis uit eten mag, bij een tent die ook nog hoog op je lijstje staat, in ruil voor een artikel met foto’s.. zou jij dat dan afslaan? Of een tweet die tegenwoordig op Twitter rondgaat als: “Retweet als je als blogger ook gewoon je eigen vakantie moet betalen”. Tja, nogmaals de vraag; wat zou jij doen als jou werd aangeboden om kosteloos naar Ibiza of waar dan ook te gaan? Zou je dat afslaan? Ik in ieder geval niet. Zowel de reacties als die tweet hebben gewoon een nare ondertoon en lijken echt op jaloezie en iemand iets niet gunnen. Hoeveel bekende mensen uit de tv wereld krijgen niet superveel dingen gratis en mogen gratis op reis. Daar hoor je nooit iemand over.

En nu jouw mening

En nu ben ik ook wel benieuwd naar jouw mening. De mening van jou die dit artikel ook heeft gelezen. Vind jij dat een blogger (of ander bekend persoon) het niet verdient om gratis spullen te ontvangen en gratis op reis te gaan? Of vind je dat ze het hebben verdiend omdat ze er hard genoeg voor hebben gewerkt?

Lees ook:
Zo krijg je snel meer bezoekers op je blog!
Dit zijn de voorwaarden voor een samenwerking!
6 Dingen die je niet moet doen als beginnende blogger
30 tips om blog inspiratie te krijgen

Volg:
Mariska
Mariska

Bedankt voor het bezoeken en lezen van het artikel en ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat. Met meest actief ben ik op Twitter, Instagram en Facebook!

Find me on: Web | Twitter | Instagram | Facebook