Een witgoed abonnement wat is dat?

by Mariska

Een witgoed abonnement is naar mijn idee nog niet heel erg lang bekend, maar toch heb ik er tot nu toe goede ervaringen mee. Mijn was- droogcombinatie ging naar de spreekwoordelijke Filistijnen en op dat moment zat ik krap bij kas. Ik had een monteur van Coolblue ingeschakeld, om te kijken of hij mijn wasdroger kon repareren. Viel dat even vies tegen! Maar hij kwam wel met een goed idee waarvan ik niet wist dat dit er was én dat was voor mij dé oplossing op dat moment.

Het witgoed abonnement van Coolblue

Ik had een was- droogcombinatie van Indesit, maar het bleek dat de droogfunctie niet meer werkte. De was kwam er gewoon nog nat uit en dat is nou net niet de bedoeling van een wasdroger. Juist had ik voor een combi gekozen, omdat ik weinig ruimte heb en een droger fijner vind dan een wasrek in huis.

Zo gezegd zo gedaan: ik bestelde een witgoed abonnement bij Coolblue.

Wat is een witgoed abonnement?

Als je witgoed wil gaan huren, dan is dat een witgoed abonnement. Bij een partij als Coolblue huur je dan een machine die per maand betaalt. Je betaalt dus niet op afbetaling, maar je huurt de machine. Op afbetaling kopen of huren zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Als je op afbetaling koopt wordt het product na betaling van het volledige bedrag van jou en als je huurt, dan betaal je om gebruik te maken van het product zonder dat het van jou wordt.

Wat zijn de voordelen van een witgoed abonnement?

De voordelen van een witgoed abonnement (en daarvoor heb ik er ook mede voor gekozen) zijn de volgende (gebaseerd op de voorwaarden van Coolblue):

  • ze zorgen dat je altijd een werkend product in huis hebt
  • ze sluiten hem gratis aan op de plek die jij wilt
  • is er een defect? Dan heb je binnen 48 uur een nieuwe of is het apparaat gerepareerd
  • je betaalt per maand en hebt niet in één keer een grote uitgave
  • je koopt niet op afbetaling
  • je krijgt geen (negatieve) BKR vermelding

Voor mij is een van de belangrijkste dingen dat het apparaat dus gerepareerd wordt of wordt vervangen voor een nieuwe als er een defect is. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat als je het defect zelf hebt veroorzaakt het niet binnen garantie valt en het niet kosteloos wordt gerepareerd.

Onthoud dat het apparaat gedurende de periode dat je hem huurt eigendom blijft van Coolblue. Huren is minimaal 1 jaar en daarna kun je kiezen om hem over te nemen of weer op te laten halen. Na een jaar maken zij een berekening van de prijs waarvoor je hem zou kunnen overkopen als je dat wilt. Wil je dat niet? Dan kan je een nieuw witgoed abonnement afsluiten.

Zijn er meerdere soorten witgoed abonnementen?

Jazeker, je kunt kiezen uit meerdere varianten van een witgoed abonnement. Witgoed is natuurlijk een groep apparaten, als het ware. Bij Coolblue kun je kiezen uit de volgende witgoed abonnementen:

Je kunt als het ware dus al je benodigde witgoed huren als je wilt, maar wellicht is het ook handig als je kijkt bij een tweedekans product die ze aanbieden. Dat is een product die bijvoorbeeld retour is gekomen en nog als nieuw is en waar alleen de verpakking van kapot is of een product met gebruikssporen.

Voordeel van zo’n tweede kans is dat je korting krijgt én garantie. Je sluit dan geen witgoed abonnement af, maar koopt een tweedehands product. Dat is altijd goed voor het milieu!

Handig om te weten: als jij je witgoed abonnement opzegt en je apparaat wordt retour gehaald, dan verkopen ze die ook weer als een tweede kans product.

Mijn ervaring met Coolblue witgoed abonnement

Mijn ervaring met het witgoed abonnement van Coolblue is tot nu toe heel erg positief. Niet alleen met het witgoed abonnement, maar ook met Coolblue over all. De monteur die kwam gaf direct aan dat het duur zou zijn om alleen de droogfunctie te repareren (rond de 600 euro) en dat vond ik zelf ook te duur om te laten repareren.

Hij gaf goed advies en gaf dus aan dat er een abonnementsvorm was. Als ik hem die dag zou bestellen, dan zou die de volgende dag al geleverd worden. En dat klopt!

3 man sterk kwam de was- droogcombinatie brengen, keek hem uitgebreid na en binnen een kwartier stond hij aangesloten en wel op zijn plek.

Bij het nakijken zagen zij een deuk aan de zijkant van de machine die mij niet was opgevallen. Ze gaven aan hem weer mee te kunnen nemen en de volgende dag een nieuwe te kunnen leveren. Dit heb ik zelf afgewezen, want ik moest echt wassen.

You may also like

Stuur een mail

Contact opnemen?