Gepubliceerd: 13 oktober 2022 | Laatste update: 5 december 2023
Al enige tijd draag ik dagelijks een bril. Ik heb een hele kleine plus, maar het is de cilinderafwijking die roet in het eten gooit. Als ik mijn bril niet op heb dan kan het zijn dat ik met een kwartiertje televisie kijken alweer begin te gapen. Mijn ogen worden dan heel erg moe en ikzelf ook. Van Charlie Temple heb ik ooit een bril gehad en nu was het tijd om een bril van Polette uit te proberen. Zelf vind ik het altijd wat tricky om zo op de gok een bril aan te schaffen. Ik zie dan wel een mooi monteur, maar staat hij ook? Niet te groot? Niet te klein? De waarden, zijn die goed? Mijn ervaring met een bril van Polette ga ik hier vertellen.
Mijn ervaring met een bril van Polette
Als je een bril dagelijks draagt dan is het ook weleens leuk als je kunt afwisselen qua montuur. Al langer vind ik goud veel mooier dan zilver en ik wilde dan ook een gouden montuur. Of rosé goud, net wat ik tegen zou komen en ik verliefd op zou worden, zeg maar. Uiteindelijk koos ik een mooi goudkleurig montuur en mijn bril van Polette was besteld. Volgens mij in april.
Ze geven aan dat je bestelde bril snel in huis is, maar helaas moest ik daar langer op wachten. Er waren in China (daar wordt het schijnbaar gemaakt) weer corona maatregelen en daardoor was de productie vertraagd. Oké, kan gebeuren. Er zijn ergere dingen in de wereld dan wachten op je bril. Na, ik denk zo’n anderhalve maand, kreeg ik een bericht van GLS een bericht dat ik de bezorging kon inplannen. Yes! En toen kwam het: ik werkte op dat moment thuis, zat op de bank en zag let-ter-lijk het GLS busje voorbij mijn huis rijden zonder te stoppen. Maar even nadat hij voorbij reedt kreeg ik een melding dat de bril van Polette geleverd zou zijn. Nou newsflash: dat was het dus niet.
Ik diende een klacht in bij Polette
Eerst sprak ik GLS aan via mail (nooit wat op vernomen) en via Twitter, maar ook op Twitter kreeg ik een vaag antwoord. Heel irritant. Zij maken een fout en mijn bril van Polette is ineens foetsie. Eigenlijk had ik het al een beetje opgegeven en dacht dat mijn geld ook foetsie was. Op dat moment besloot ik de klantenservice van Polette zelf te mailen om te kijken wat zij voor mij konden betekenen. Fingers crossed en de mail maar afwachten. En ik kreeg een positieve mail terug, gelukkig.
Ik kreeg een mail terug en zij gaven aan dat ze een onderzoek moesten doen bij GLS om samen te kijken waar de bril gebleven zou zijn, maar ze vonden dat ik daar niet de dupe van mocht zijn. Er werd gevraagd een formulier in te vullen met de klacht (dus de mysterieuze verdwijning en deze retour te sturen via de mail. Al vrij snel kreeg ik een mail terug dat zij mij zo snel mogelijk een nieuwe bril zouden opsturen en boden hun excuses aan. En die bril had ik vrij snel in huis!
En de bril zelf?
Over de kwaliteit van Polette en de bril die ze hebben geleverd ben ik echt heel tevreden. De glazen zijn goed afgesteld en ook de bril zit mij echt perfect. Dat is dan ook de bril die ik elke dag draag. De kwaliteit vind ik echt goed en de cijfers van het brillenrecept die ik had hebben ze ook echt goed verwerkt.
Ik ben echt heel erg tevreden en raad je ook echt een bril van Polette aan als je op zoek bent naar een nieuwe bril. Er zijn zoveel monturen en kleuren beschikbaar, dat er altijd wel iets voor je bij zit. En nee, dit is niet gesponsord, ik heb dit zelf gekocht :)