Gepubliceerd: 31 augustus 2020 | Laatste update: 27 november 2024
Tienduizenden flesjes ‘Lucht’ vlogen afgelopen zaterdag over de toonbank van de Nederlandse winkelketen Zeeman. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum, op basis van 20% parfumolie en met exclusieve ingrediënten en toch maar voor 4,99, bleek een grote hit. Lucht was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht.
Lees ook: Tiffany & Co eau de parfum review
Zeeman Lucht parfum
Klanten die er wel snel genoeg bij waren, verspreidden hun aanwinst massaal op social media. Ook de reacties op de twee geuren zelf waren overwegend zeer positief.
Zeeman waarschuwt voor prijsopdrijving.
Op onder andere Marktplaats worden de flesjes inmiddels voor soms wel 40 euro doorverkocht. Zeeman waarschuwt nadrukkelijk hier niet op in te gaan. Caroline van Turennout, marketingmanager Zeeman: ‘Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht’.
Vanaf eind volgende week kunnen liefhebbers en fans weer terecht voor Lucht in de Zeeman winkels. In de webshop van Zeeman is vanaf maandag 31 augustus om ongeveer 15 uur weer extra voorraad beschikbaar.
Van Turennout: ‘Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen. Natuurlijk hoopten we dat succes nu weer te evenaren. We hebben daar dan ook groot op ingekocht, maar door dit enorme succes zijn we toch verrast. We zijn helemaal blij door het enthousiasme van onze klanten en ontzettend trots dat Lucht zo positief ontvangen is.’
De campagne loopt niet alleen in Nederland, maar ook in België, Frankrijk, Spanje en Duitsland: ‘We zien dat ons eau de parfum in België ook heel positief ontvangen is en goed wordt verkocht, ‘aldus Van Turennout. ‘Ons doel is om nu ook de Fransen, Spanjaarden en Duitsers bekend te maken met onze eigenzinnige acties.’
Over ‘Lucht’ van Zeeman.
Bij Zeeman verbaasde men zich al langer over de hoge prijzen die voor een flesje parfum worden betaald. Is dat nou nodig? En waar betaal je dan precies voor? Om daar achter te komen ontwikkelde Zeeman een eigen eau de parfum met de naam Lucht. De uitdaging: hoe maak je een echte topgeur voor de laagst mogelijke prijs?
Samen met bekende parfumeurs.
Zeeman heeft de eau de parfum direct bij de bron laten maken. Net zoals ze dat doen met hun kleding, want zo houd je de prijzen laag. En omdat Zeeman zelf nog nooit een eau de parfum had gemaakt, werden bekende parfumeurs gevraagd om te helpen. Samen met deze echte ‘neuzen’ zijn er twee echte eau de parfums ontwikkeld op basis van 20% parfumolie en verschillende exclusieve ingrediënten. Twee unisex topgeuren die, zoals een echt eau de parfum betaamt, vrijkomen in drie verschillende lagen. Wanneer je de eau de parfum net op je huid draagt, is de geur anders dan een paar uur later.
Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn.
Bekijk het verhaal van Lucht op zeeman.com/lucht
#lucht
#parfumzonderverleiding
#zeemanlucht
#echteeaudeparfum