Afvallen met Weight Watchers #1

Afvallen met Weight Watchers #1

Ja, ook ik ben (weer) begonnen met Weight Watchers. Nu zul je denken daar hebben we weer een blogger die dit doet, maar inderdaad, ook ik ben er dus mee begonnen. Eerder begon ik hier al een paar keer mee en steeds liep het uit op niets. Het ging een paar dagen goed en daarna stopte ik er weer mee. Waarom dit was? Geen idee, ik denk dat de knop niet voldoende om was om te beseffen dat ik echt wilde afvallen. Nu ben ik vrij fors voor mijn lengte, dus ik wilde wel afvallen. Al ben ik wel een groot voorstander van ‘je bent wie je bent’. Ik heb altijd gezegd; of ik nu 20 kilo lichter of zwaarder ben, mijn karakter en persoonlijkheid blijft hetzelfde. Maar steeds vaker begon ik mij te irriteren aan hoe ik eruit zag op foto’s. Dat is dus echt anders dan dat je jezelf in de spiegel ziet. Het afvallen doe ik zeker niet voor iemand anders, maar puur voor mezelf. Ik wil smaller worden, paar kledingmaten kleiner en gewoon afvallen. Daar ben ik nu een week mee bezig en dinsdag is mijn dag om te wegen heb ik besloten. Nu wil ik dus de eerste update geven.

Wat heb ik gegeten?

Ja, dit is iets wat ik de eerste paar dagen wel lastig vond. Ik ben namelijk enorm gek op eten. Op slecht eten vooral eigenlijk. Nu ben ik er wel een klein beetje achter wat makkelijk is om te eten en ik ga vertellen wat ik nu zo eet en drink. Ik heb al vaker laten doorschemeren dat ik gek ben op energydrink. Ja, dat is slecht, dat weet ik. Maar de suikervrije variant is 0 punten, dus dat is mooi meegenomen. Kan ik evengoed mijn blikje op een dag drinken. Voor ik naar mijn werk ga fiets ik langs de supermarkt en haal ik vaak een bakje gesneden meloen, wat ik opeet als ik op mijn werk ben. Ook meloen is 0 punten. Overdag drink ik ontzettend veel thee. Dat heb ik altijd gedaan ook. Het is 0 punten, je zit vol en hebt dus minder honger. ‘s Avonds eet ik vaak wel makkelijk, puur omdat ik niet zoveel honger heb. Of dit nu een gebakken eitje is, een salade of een kant- en klaar maaltijd; ik zorg dat ik uit kom met mijn punten. En dat lukt! 🙂 Ook wil ik in de ochtend nog wel eens een of twee crackers eten met 20+ smeerkaas of lichte roomkaas.

Verder heb ik afgelopen weekend totaal niet opgelet. Vrijdagavond ging ik naar kermis in Volendam (hoi zoete witte wijn en pizza), zaterdag heb ik gesnackt en zoete witte wijn gedronken. Zondag voelde ik me metaal niet zo goed en besloot ik naar vrienden op Texel te gaan. Daar heb ik patat gegeten, cola gedronken en onderweg ook nog broodjes gegeten. Niet heel best dus. Maar ik wil mezelf ook geen dingen gaan verbieden. Uit ervaring weet ik dat ik het dan juist wil en over de streep ga. Voor nu werkt het zo op de beste manier 🙂

De resultaten

Maandag 30 augustus 2016:
Buik: 118cm
Billen: 121cm
Benen: 71cm
Gewicht: 95,2

Dinsdag 6 september 2016:
Buik: 120,5cm
Billen: 119cm
Benen: 71cm
Gewicht: 94,5

Mijn buik is dus wat ‘dikker’ geworden maar dat kan ook zijn omdat ik nog niet naar de wc ben geweest. TMI, maar het kan een oorzaak zijn 😉 Mijn bovenbenen zijn dus hetzelfde gebleven en de omvang bij mijn dikke kont is wel wat smaller geworden. Ik mag niet klagen na al mijn slechte eten en drinken denk ik 🙂 Als ik deze week beter mijn best doe, dan hoop ik volgende week een mooier resultaat neer te zetten.

Voor mij werkt Weight Watchers het beste als ik gewicht wil verliezen. Ik kan evengoed eten wat ik wil, alleen in mindere mate en wellicht wat andere keuzes. Ik krijg dit niet gesponsord, ik betaal hier echt zelf voor. Even een disclaimer 🙂



WW 8 keer meer gewichtsverlies Image Banner 336 x 280

Mariska

Bedankt voor het bezoeken en lezen van het artikel en ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat. Met meest actief ben ik op Twitter, Instagram en Facebook!

11 Reacties

  1. 6 september 2016 / 17:19

    Goed dat je ook bent begonnen. Het is een fijne methode waarbij je jezelf niets hoeft te ontzeggen.

    Tip: meet je omvang eens per vier weken. Daarmee heb je het meest duidelijk resultaat.

    Succes en jij kunt dit!
    Hennie haar laatste blog bericht Tutje Min Tien | Weight Watchers Update #4

  2. 6 september 2016 / 12:26

    Knap van je, veel succes! Ben benieuwd naar je resultaten 🙂

  3. 6 september 2016 / 11:16

    Ik ben er ook net weer mee begonnen, morgen is mijn tweede weegdag. Veel succes gewenst! Ik ga zeker je updates volgen, want het is altijd leuk om te lezen hoe het bij anderen gaat…
    Kirsten haar laatste blog bericht Vallen kan geen kwaad, of toch?

  4. 6 september 2016 / 09:04

    Goed dat je ermee begonnen bent! Ik ben ook weer begonnen met een poging tot afvallen. Heel veel succes met WW!
    Darina haar laatste blog bericht Weekend Notes 5

  5. Corien
    6 september 2016 / 08:29

    Goed zo, ik ben ook sinds februari weer begonnen met WW. Ben wel veel ouder dan jij (55). Nu ruim 8 kg kwijt, maar ik hou me regelmatig niet aan de punten. Zet ‘m op !!!

  6. 6 september 2016 / 07:52

    Nou supergoed dat je ermee bent begonnen toch? Je kunt ook balen en vervolgens niks doen. Iedere poging is een stapje dichter bij succces. Afvallen is gewoon vet moeilijk! Succes! Leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    Astrid haar laatste blog bericht Beautyswap met Lonneke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *